
KOLUMNA: HRVOJE RATKIĆ, partner i stariji PR savjetnik u agenciji PR365 komunikacije i predavač na sveučilištu Vern
U HoReCa sektoru važni su povjerenje i ugled. Kvaliteta usluge direktno utječe na zadovoljstvo gostiju i uspjeh poslovanja. Dobro osmišljen PR može pomoći u izgradnji jakog imidža brenda i učiniti ga pouzdanijim u očima gostiju. A to možemo postići kroz medijske objave kroz koje možemo informirati javnost, odnosno goste o novim ponudama, događanjima i slično.
HoReCa sektor zadnje desetljeće u Hrvatskoj se brzo razvija. Svjedoci smo otvaranja brojnih hotela (boutique, ali i onih koji su dio velikih, svjetskih lanaca), restorana i barova. Ovaj sektor se suočava s dinamičnim izazovima, budući da su današnji gosti izrazito zahtjevni i izazov je zadržati gosta tj. postići da postane vaš stalni gost.
Odnosi s javnošću (PR) funkcija je upravljanja komunikacijama, reputacijom i imidžem organizacije, a društvene mreže postale su neizostavan digitalni kanal u integriranom komuniciranju prema ciljnim javnostima. Uloga PR-a i društvenih mreža u promociji poslovanja u ovom sektoru od ključne je važnosti za privlačenje i zadržavanje gostiju. Kada se koriste strateški, PR i društvene mreže mogu značajno doprinijeti povećanju prepoznatljivosti brenda, unapređenju reputacije te privlačenju novih gostiju.
HoReCa segment možemo svrstati pod turističku ponudu neke destinacije. A zlatno pravilo turističke industrije je da ne prodajte proizvod, već iskustvo i doživljaj. I upravo to, između ostalog, mora biti ono što trebamo komunicirati prema ciljnoj skupini tj. gostima.
Dvosmjerna komunikacija s gostom je prednost.
U HoReCa sektoru važni su povjerenje i ugled. Kvaliteta usluge direktno utječe na zadovoljstvo gostiju i uspjeh poslovanja. Dobro osmišljen PR može pomoći u izgradnji jakog imidža brenda i učiniti ga pouzdanijim u očima gostiju. A to možemo postići kroz medijske objave kroz koje možemo informirati javnost, odnosno goste o novim ponudama, događanjima i slično.
Primjerice, restoran može objaviti priopćenje o tome kako namirnice organskog podrijetla nabavlja kod lokalnih dobavljača, čime se može privući pažnja gostiju koji cijene ekološku održivost i odgovorno poslovanje. Društvene mreže nisu samo alati za promociju, već i alat za stalnu, dvosmjernu komunikaciju s publikom. U HoReCa industriji, one omogućuju gostima da uspostave dublju povezanost s brendom. Upravo je mogućnost dvosmjerne komunikacije promijenila komunikacijsku industriju jer vi u realnom vremenu možete prenijeti neku vijest prema vašim gostima.
Vaše društvene mreže moraju biti privlačne.
Jedan od aktualnih trendova na društvenim mrežama je personalizacija i interaktivnost sadržaja, upotreba video i kratkih formata koji zadržavaju pažnju korisnika, ‘behind the scene’ objave, ostvarivanje suradnje s influencerima koji dodatno povećavaju online visibility brenda.
Često možete čuti pojam ‘food porn’ estetika, a odnosi se na prikazivanje hrane na vrlo privlačan način, tako da izgleda kao nešto što svi žele odmah pojesti.
To uključuje fotografije hrane koje ističu boje, teksture i detalje, poput rastopljenog sira, sočnog mesa ili savršeno pečenih kolača. Često se koriste ‘close up’ fotografije i jarke boje kako bi hrana izgledala što privlačnije.
Gosti su najbolji ambasadori brenda.
Naglasak treba staviti i na UGC (User Generated Content), odnosno, sadržaj koji generiraju sami korisnici. U ovom slučaju treba poticati goste da kroz svoje SoMe profile sheraju fotografije i iskustva iz hotela, restorana i barova te na taj način oni postaju vaši brend ambasadori.
PR i društvene mreže predstavljaju moćne alate za promociju u HoReCa sektoru, omogućujući restoranima, hotelima i barovima učinkovito dosezanje ciljane publike te izgradnju snažne emocionalne povezanosti s gostima.
Pravilnim korištenjem ovih alata značajno se može povećati prepoznatljivost brenda, ojačati reputacija i ostvariti veći prihod, osiguravajući time dugoročni uspjeh na visoko konkurentnom tržišnom okruženju. Uspjeh PR kampanje možete očekivati samo uz strpljenje i konstantni rad. I za kraj – ako vi ne znate, postoji netko tko zna. Stoga, angažirajte PR agenciju.

Izvor: Časopis GOST, Službeno glasilo Udruženja ugostitelja Zagreb, Listopad 2024. Broj 15.